دستگاه پركن مايعات رقيق

دستگاه پركن مايعات رقيق

دستگاه پركن مايعات غليظ و رقيقReviewed by چمران ماشين on Aug 4Rating: 5.0دستگاه پركن مايعات غليظ و رقيقيكي از پر كاربرد ترين دستگاه هاي صنعتي در كارخانه هاي توليدي مواد غذايي و نوشيدني ، دستگاه پر كن مايعات غليظ و رقيق است كه به منظور پر كردن آن دسته از مايعاتي كه از غلظت و ويسكوزيته بالايي برخوردار مي باشند از دستگاه پر كن مايعات غليظ استفاده مي شود كه در مكانيزم طراحي اين دستگاه ها يك سيلندر و پمپ وجود دارد كه باعث روان شدن حركت مايعات و انتقال آن درون ظروف مي شود .

يكي از پر كاربرد ترين دستگاه هاي صنعتي در كارخانه هاي توليدي مواد غذايي و نوشيدني ، دستگاه پر كن مايعات رقيق است كه به منظور پر كردن آن دسته از مايعاتي كه از غلظت و ويسكوزيته بالايي برخوردار مي باشند از دستگاه پر كن مايعات غليظ استفاده مي شود كه در مكانيزم طراحي اين دستگاه ها يك سيلندر و پمپ وجود دارد كه باعث روان شدن حركت مايعات و انتقال آن درون ظروف مي شود . دستگاه پر كن مايعات غليظ به كمك سيستم سيلندر پيستون مايعات غليظ را از جمله شيره ، عسل ، روغن هاي شيميايي ، ماست و … را به ظرف منتقل ميكند كه محرك آن يا به طور پنوماتيك و يا به طور هيدروليكي است .

 

اگر از محرك سيستم پنوماتيك در اين دستگاه استفاده شود بايد از يك كمپرسور باد به منظور انتقال جك ها و اكچيتورها استفاده كرد .

 

در مدل دستگاه پر كن مايعات غليظ پمپي ديگر سيستم پيستوني در دستگاه وجود ندارد و فرآيند انتقال مايعات به وسيله يك پمپ انجام مي شود اين دستگاه در مقايسه با دستگاه پر كن مايعات سيلندر پيستوني از سرعت انتقال مواد پايين تري برخوردار است .

مدل ديگر دستگاه پر كن مايعات ، دستگاه پر كن مايعات رقيق مي باشد . به آن دسته از مايعاتي كه ويسكوزيته پاييني دارند (در واقع ويسكوزيته آنها كمتر از روغن زيتون باشد) مايعات رقيق مي گويند .

 

از جمله مايعاتي از قبيل: آب ميوه و نوشيدني هاي طعم دار ، دوغ ، نوشابه ، آب معدني، آب باطري ، اسيد ، مواد دارويي و غذايي و غيره كه مي توان براي انتقال آنها به داخل ظروف مربوطه از دستگاه پر كن مايعات رقيق استفاده كرد . اين دستگاه مي تواند بنا به انتخاب استفاده كننده داراي پر كن تك نازله ، دو نازله تا شش نازله باشد كه در صورت لزوم مي توان از نازل هاي بيشتري در اين دستگاه ها استفاده كرد كه بستگي به كاربري مشتري دارد.

 

اين مدل دستگاه هاي پر كننده شامل دسته هايي از قبيل : پيمانه اي ، ثقلي ، واكيوم سيلندر و پيستوني و پمپ پريستاليك باشد كه توسط چمران ماشين توليد و عرضه مي شود .

 

مدل دستگاه مي تواند مطابق نوع ظرف ميزان حجم مواد قابل انتقال و دقت انتقال مايعات متفاوت باشد كه براي انتخاب درست مي توانيد با كارشناسان چمران ماشين تماس بگيريد .

 

 

 

 

 

برخي از مشخصات و ويژگي هاي فني دستگاه پر كن مايعات به شرح زير مي باشد :

 

بالا بودن ميزان دقت در انتقال مايعات به ظورف مختلف از برجسته ترين ويژگي دستگاه پر كن مايعات است .

انتقال مايعات به داخل ظروف متأثر از نوع ظرف پلاستيكي يا شيشه اي نيست

در برخي از موارد كه در مايع انتقالي ممكن است كف ايجاد شود اين دستگاه قابليت آن را دارد كه نازل هاي آن به طور اتوماتيك از پايين به بالا پر كنند

جنس بدنه استيل و متناسب با مواد غذايي مي باشد .

ظرفيت انتقال مايعات در اين مدل دستگاه ها از ??? تا ???? ظرف مي تواند متفاوت باشد

مكانيزم دستگاه پر كن مايعات به طور پنوماتيك و الكترومكانيك و به كمك يك تابلو برق مي باشد .

در اين مدل دستگاه هاي پر كن مايعات بدون ضرورت به تعويض قطعات مي تواند ظروف و محفظه هاي متفاوت را پر كند.

جنس بدنه استيل و متناسب با مواد غذايي مي باشد .

تمام لوازم الكترونيك استفاده شده در اين نوع دستگاه هاي پر كن مايعات از برترين انواع موجود در بازار ايران و از گارانتي يك ساله برخوردار است .

تنظيم حجم مواد انتقالي بسيار آسان و دقيق مي باشد .

مصرف برق اين دستگاه پر كن رده انرژي B است .

آيا تعمير روكش صندلي شامل صفرشويي مي‌شود؟

آيا تعمير روكش صندلي شامل صفرشويي مي‌شود؟

صفرشويي خوردو يكي از خدمات بسيار محبوب است كه مي‌تواند ماشين شما را به يك خودروي تميز و زيبا تبديل كند. صفرشويي شامل تمام قطعات داخلي و خارجي خودرو مي‌شود كه در بر گيرنده صندلي‌ها، رودري‌ها، سقف، داشبورد، كف، موتور، لاستيك، زير خودرو و... مي‌شود. در صفر شويي همه بخش‌هاي ياد شده با مواد شوينده و با دقت و ظرأفت بالا شسته مي‌شوند.

q2_08q1.jpg

صفرشويي چه خدماتي را شامل مي‌شود؟

از آنجايي كه خدمات ارائه شده در نوسازي و احياي خودرو بسيار زياد است بسياري از افراد ممكن است در شناسايي مراحل يا خدمات ارائه شده در هر زمينه دچار سردرگمي شوند. به طور مثال صفرشويي و ديتيلينگ خودرو از جمله خدمات تقريباً مشابهي است كه اغلب با هم اشتباه گرفته مي‌شوند در حالي كه دو خدمت كاملاً مجزا و با مزاياي متفاوت هستند.

در واقع بايد گفت كه صفرشويي مي‌تواند بخشي از فرآيند ديتيلنگ خودرو باشد. صفرشويي جلوه‌اي تميز و زيبا به داخل كابين و بيرون خودرو مي‌بخشد. در صفرشويي تلاش مي‌شود كه هر بخش از خودرو با دقت و تخصص شسته و تميز شود، به همين دليل ممكن است براي بخش‌هاي مختلف داخل يا خارج كابين و موتور از شوينده‌هاي تخصصي و متفاوت استفاده شود.

آيا صفرشويي شامل ترميم تودوزي و روكش صندلي‌ها مي‌شود؟

همانطور كه اشاره كرديم صفرشويي بيشتر شامل خدمات شستشوي حرفه‌اي در داخل كابين، موتور و بدنه خودرو مي‌شود. بنابراين در حالت كلي بايد گفت كه صفرشويي هيچ بخش تعميراتي را در هيچ يك از بخش‌هاي خودرو شامل نمي‌شود. ممكن است كه بعد از فرآيند صفرشويي از خدماتي چون واكس، پوليش و يا پوشش‌هاي محافظتي مثل بادي فنس، سراميك و كاور استفاده شود.

با اين حال ممكن است در زمان انجام صفرشويي داخل كابين، به منظور ارائه خدمات بهتر و بهينه، برخي از موارد نيازمند تعمير از جمله تعميرات تودوزي، روكش چرم يا پارچه‌اي صندلي‌ها، فرمان و... نيز بهسازي و تعمير شوند. پس نمي‌توان گفت كه اين خدمات در فرآيند صفرشويي تعريف شده‌اند بلكه مي‌توان در صورت نياز در زمان صفرشويي چنين خدماتي را نيز دريافت كرد تا نتيجه صفرشويي بهتر و كاربردي‌تر باشد. چنين خدماتي معمولاً طي فرآيند ديتيلينگ خودرو دريافت مي‌شود با اين حال هيچ محدوديتي براي انجام آن‌ها همزمان با صفرشويي نيز وجود ندارد.

استفاده از مواد شوينده مخصوص چرم، مواد ضد عفوني‌كننده، بخارشوي كردن داخل كابين و همچنين استفاده از واكس يا پوليش مخصوص چرم و پلاستيك براي بخش‌هاي مختلف بدنه فرآيند‌هايي است در صفرشويي انجام مي‌گيرد. اگر بخشي‌هايي از داخل كابين دچار پارگي، شكستگي، شكافتن، ساييدگي و... باشد مي‌توان بعد از فرآيند صفرشويي يا قبل از آن نسبت به رفع آن‌ها اقدام كرد.

صفرشويي بدنه اتومبيل

صفرشويي بدنه و بخش‌هاي بيروني خودرو نيز فرآيند شستشو و آبكشي بخش‌هاي مختلف با كمك مواد شوينده اختصاصي و پاك‌كننده را شامل مي‌شود. معمولاً از شوينده‌هاي نانو براي اين كار استفاده مي‌شود. صفرشويي بيرون خودرو تمامي نواقص و ايرادات جزئي را قابل رؤيت مي‌سازد. مثلاً در صفرشويي لاستيك‌ها زدگي‌ها، ترك خوردگي‌هاي سطح لاستيك و... كاملاً نمايان مي‌شود.

همچنين ايراداتي كه در رنگ بدنه خودرو از جمله فرو رفتگي‌ها، ترك خوردگي، آفتاب سوختگي، خط و خش‌هاي سطحي و... وجود دارد بعد از صفرشويي بيشتر در معرض ديد قرار مي‌گيرند. بنابراين مي‌توان در كنار صفرشويي از خدمات ديگري چون صافكاري Pdr، سراميك بدنه خودرو، واكس، پوليش و... نيز بهره‌مند شد.

به اين ترتيب با رفع همه نواقص و معايب موجود در بخش‌هاي داخلي و خارجي كابين و بدنه خودرو، صفرشويي مي‌تواند بيشترين تأثير و بازدهي را داشته و رنگ و لعاب بهتري را به خودروي شما ببخشد.

يكي از توصيه‌هاي كارشناسانه و مهم انجام خدمات پوشش محافظتي بعد از صفرشويي است. اگر قصد داريد كه رنگ بدنه خودروي شما در برابر عوامل محيطي بيشترين محافظت را داشته باشد، مي‌توانيد بعد از دريافت خدمات صفرشويي از خدمات ديگري چون واكس و پوليش ( براق شدن رنگ، خاصيت آب گريزي، ارتقاء كيفيت رنگ خودرو)، بادي فنس و نانو سراميك نيز بهره‌مند شويد.

همچنين در مورد بخش‌هاي داخلي كابين استفاده از نرم‌كننده يا خوشبوكننده‌هاي چرم طبيعي، براق‌كننده سطوح پلاستيكي و... نه تنها يك كابين كاملاً زيبا، تميز و خوشبو را براي شما به همراه خواهد داشت بلكه باعث افزايش طول عمر بخش‌هاي چرمي، روكش صندلي‌ها، سطوح پلاستيكي و... خواهد شد.

مقايسه صفرشويي و ديتيلينگ

همانطور كه در ابتداي مقاله نيز اشاره كرديم، در اكثر موارد صفرشويي و ديتيلينگ با يكديگر اشتباه گرفته مي‌شوند. با اين حال اين دو فرآيند كاملاً مجزا و مستقل از يكديگر هستند. به طور مثال مواردي چون تعمير روكش صندلي ماشين، تعميرات تودوزي، احياي رنگ و... خدماتي است كه در زمان ديتيلينگ ارائه مي‌شود.

هزينه انجام ديتيلينگ نسبت به صفرشويي اتومبيل بيشتر است و خدمات تخصصي‌تري را شامل مي‌شود. هزينه صفرشويي نيز بسته به خدماتي كه دريافت مي‌كنيد خواهد داشت. همانطور كه گفتيم ممكن است در زمان صفرشويي تصميم به رفع عيوب داخل كابين از جمله تعميرات صندلي، داشبورد، تودوزي و... داشته باشيد كه در اين صورت هزينه پرداختي بابت صفرشويي بيشتر خواهد شد.

با كيفيت‌ترين خدمات خودرو در مدوسا

مجموعه مدوسا يك مجموعه خدماتي در زمينه خودرو است كه تمامي فرآيند‌هاي تخصصي در زمينه خودرو از جمله صفرشويي، ديتيلينگ خودرو، واكس و پوليش، نانو سراميك بدنه خودرو، بادي فنس، كاور، صافكاري Pdr، ليسه‌گيري و... را شامل مي‌شود.

آنچه مدوسا را از ساير رقبا در اين عرصه متمايز مي‌سازد، كيفيت ارائه خدمات، قيمت‌هاي رقابتي، مسئوليت‌پذيري و ارائه خدمات در كمترين زمان ممكن است. براي استعلام قيمت انجام خدمات ياد شده و پاسخگويي به سؤالات مي‌توانيد با كارشناسان مجموعه در تماس باشيد.